Sok szépségipari szakember gondolja azt, ha nagyon sok vendége van, tele van időpontokkal akkor minden rendben és nem kell a szalon fejlesztésével, a vendég kommunikációval foglalkozni. De egy dologról nem szabad megfeledkezni senkinek, a kiélezett versenyről! Ne csak a jelennek élj, gondolj a jövődre is! Napjainkban már nem elég egy jól elkészített hajszín vagy hajvágás, tudni kell megújulni és mindig valami pluszt adni vendégeknek, amitől a szalonban töltött idő élménnyé válik. Hallottál már az „énidő”-ről? Valószínűleg igen. A rohanó világban ez egyre értékesebbé válik. Az „énidőt” pedig többek között szépségszalonokban szeretjük tölteni, ahol kikapcsolódunk, szépülünk, így erre hajlandóak vagyunk több időt fordítani, amennyiben minőségi szolgáltatást kapunk cserébe. Gondoltál már arra, hogy hány vendéged jár masszőrhöz? Akkor hozzád miért ne jelentkezne be egy kellemes akupresszúrás fejmasszázzsal egybekötött hajápoló kezelésre? Ez csak egy példa a sok közül, amivel növelheted a vendégélményt, ezzel egyidejűleg pedig vendéged lojalitását.
A téma kiemelt fontosságú a szalonok életében, ezért a WoW – World of Wella áprilisi rendezvényén ha röviden is, de ez a téma is helyett kapott programunkban. Három előadónk, három teljesen más aspektusból mutatta meg a megújuláshoz vezető utat.
Barna Alexandra a rendelkezésre álló 20 percben 5 olyan szalon marketing tippet is megosztott a közönséggel, mellyel sikeresebbé tehetik a szalonműködést és elkötelezhetik vendégeiket szalonjuk mellett. Ezt követően Wellai Yvette bemutatta a munka és a hivatás közötti különbséget, illetve rávilágított arra, hogyan találjuk meg a szenvedélyünket és a boldogságunkat a munkánkban. Végül pedig Képíró Tamás, a Wella Professionals oktató fodrásza lépett színpadra, hogy megossza saját, jól bevált közösségi média praktikáit és röviden megmutassa, hogy fodrászként hogyan tudod a legjobban kihasználni a közösségi média biztosította előnyöket.
Szalonfejlesztési tippek Barna Alexandrától
Barna Alexandra, szépségipari marketing specialista, a Beauty Marketing Experts alapítója 5 tippet osztott meg a szakemberekkel szalon marketing témában. 20 perc alatt 5 tipp, vajon mennyi információt hangozhat akkor el a Beauty Marketing Experts képzésein? Kíváncsi vagy Szandra 5 tippjére? Az alábbiakban összefoglaltuk neked röviden!
1. Tipp: A közösségi média felületeken tartalmas posztokat ossz meg!
Mit is jelent ez? Vond bele vendégeidet a kommunikációba és ossz meg személyes történeteket, mesélj magadról. Használd ki a Facebook és az Instagram story funkcióit! Oktasd vendégeidet, mutasd meg nekik, hogy milyen termékekkel és hogyan ápolják helyesen a hajukat. Tűnj fel a szakértő szerepében és segíts vendégednek, hiszen a legtöbben sokszor nincsenek tisztában a helyes hajápolási rutinnal és fogalmuk sincs arról, hogy mik hajuk számára legfelelőbb termékek. Ők leginkább érzékszervi élmények alapján hoznak döntéseket. Ismertesd meg velük és adj tanácsot nekik! Figyeld az interakciókat online és személyesen is, építkezz a visszajelzésekből!
2. Tipp: Csábítsd vissza az új vendéget!
Valljuk be, nincs annál jobb érzés, mint amikor új vendégünk újra minket választ. Tudtad, hogy az új vendégek 80%-a nem megy vissza másodjára a szalonba, még akkor sem, ha elégedett volt a szolgáltatással? De ezt könnyedén el lehet kerülni csupán annyival, hogy kártyát adunk a vendégnek, a legfontosabb adatokkal kitöltve és akár kézzel ráírunk egy csak neki szóló ajánlatot – ez sokféle típusú lehet. Az ilyen típusú gesztusok nagy mértékben növelik az esélyét annak, hogy második alkalommal is meglátogassa szalonod. Ennek hatására egy erős kötődés kezd kiépülni a vendég oldaláról.
3. Tipp: Szervezz eseményeket!
Nagyban hozzájárulnak a szalon pozitív megítéléséhez, így célszerű eseményeket szervezni, anyáknak, egyetemistáknak, gyerekeknek, férfiaknak – a célcsoportodnak megfelelően. Ilyen események alkalmával szívesebben elmennek szalonba az emberek, majd az ott szerzett élmények hatására nagy valószínűséggel újra meglátogatja szalonodat.
4. Tipp: Kockázz és kockáztass egy kicsit!
Biztos ismered azt a játékot, amit éttermekben szoktak játszani, ha két darab 6-ost dobsz, akkor ingyen volt az ebéded. Ugyanezt átvihetjük a szépségszalonok életébe is, tehát ha két darab 6-ost dob a vendég, akkor nyer és ingyen volt a szolgáltatása. Kicsi az esélye annak, hogy két 6-ost dobjon, de mégis játszunk a vendéggel és egy lehetőséget kínálunk neki, újabb élményt kapcsolunk szolgáltatásunkhoz.
5. Tipp: Használd ki az illatok erejét!
Az illatmarketing egy egészen új eszköz a marketing területén. Lényege egyszerűen az, hogy kellemes illatban a vendég is jobban érzi magát, illetve egy adott illatot a szalonhoz fog kötni, melyet, ha bármikor megérez, akkor a szalon fog róla eszébe jutni és Te. Tudtad, hogy az illat marketing már önálló üzletággá nőtte ki magát? Valószínűleg nem véletlen.
Találd meg a boldogságot a munkádban!
Te boldog vagy? Tudtad, hogy az emberek csupán 8%-a vallja magát boldognak? Wellai Yvette előadásában arra világított rá, hogy mennyire sok múlik azon, hogy a munkánkat hivatásnak éljük meg, illetve azt a mindennapokban is szenvedéllyel csináljuk. Ahhoz, hogy ezt elérd, mélyreható önismeret szükséges, ismerned kell az erősségeidet és a gyengeségeidet. Gondold végig, hogy miben vagy tehetséges, jobb, mint mások és abba fektess energiát!
Az önfejlesztést leginkább egy fa növekedéséhez lehet hasonlítani Yvette szerint, melyet egy idézettel is alátámasztott, melyen érdemes mindenkinek elgondolkodnia.
„Az egész növény fejlődik, bár van benne egy fő ág, ami vastagabb, élettel telibb, de csak önmagában az ág nem növekszik, csakis az egésszel együtt.”
Elkalauzolunk a közösségi média világába
Ma már nem lehet elégszer hangsúlyozni a közösségi média jelentőségét. Mondhatjuk a csapból is ez folyik, mégis még mindig sokan nem fektetnek rá nagy hangsúlyt. A fodrászok számára pedig kifejezetten fontos, hogy kihasználják a Facebook és Instagram előnyeit, hiszen minden nap varázslatos átalakulások mennek végbe kezeik által és alatt, ezeket pedig vétek nem megosztani a világgal. Ma már szinte mindenki rendelkezik okos telefonnal, így ha meglátják munkádat, akkor a vendégek szemében hiteles szakember leszel. Képíró Tamás ugyanerről számolt be rendezvényünkön és azt is elárulta, hogy mióta aktívan használja a közösségi médiát új vendégek is sokkal nagyobb számban jelentkeznek, illetve a visszatérő vendégei is teljesen elkötelezték magukat mellette. Ráadásul minden nap visszajelzés érkezik a munkájára, amik nagyon pozitívak, így a vendégek gyakorlatilag egymást erősítik.
Most megosztjuk Tomi javaslatait, hogy sokkal sikeresebb lehessen a social média felületed és így Te magad is! Először is, mielőtt elkezdenél dolgozni, készíts előtte fotókat a hajról. Ez két szempontból is nagyon hasznos tanács, először azért, mivel a vendégnek is meg tudod mutatni, hogy milyen átalakuláson ment keresztül a haja. Másodsorban pedig azért hasznos, mivel ha összeszerkeszted az utána képpel, akkor ezek nagyon erős kommunikációs erővel bírnak és mutatja szakmai tudásodat és tehetségedet.
Tomi a színpadon bemutatott pár hasznos alkalmazást is, amivel garantáltan magával ragadod a böngésző vendégjelölteket. Keresd a következő applikációkat az App Store-ban vagy a Google Store-ban!
Layout: Az előbb említett előtte-utána képeket tudod összeszerkeszteni egyetlen képpé.
Slow Motion: Lelassítja a video mozgását. Nagyon szuper a haj dobálásának drámaivá tételéhez.
Pixaloop: Leginkább úgy tudjuk megfogalmazni, hogy olyan, mintha „folyna” a haj, akár egy vízesés.
Boomerang: Az egyik legelterjedtebb alkalmazás, gyorsan oda-vissza lejátssza a felvett videót.
Ezek az alkalmazások tökéletesek kezdésnek! Próbáld ki őket, hisz szórakoztatóak és sikerre visznek!
Várunk a Wella Studio Budapest képzésein. Miért válassz bennünket?
· A Wella oktatásairól köztudott, hogy igen magas szintűek.
· Oktatóink aktívan szalonban is dolgozó fodrászok, azaz tudják, hogy a mindennapok során milyen nehézségekkel kell szembenézned mind szakmailag és emberileg, így megoldási javaslatokat tudnak neked nyújtani témától függetlenül.
· Gondosan odafigyelünk arra, hogy senki ne érezze magát feszélyezve azért, mert oktatásra érkezett, a célunk az, hogy úgy fejlődj, hogy észre sem veszed.
· Az esetek többségében a gyakorlati képzést megelőzően a téma elméleti anyagát anyagát video formájában elküldjük, így már kellően fel tudsz készülni a képzésre, a helyszínen pedig a gyakorlatra helyezzük a hangsúlyt. Természetesen a megválaszolatlan kérdéseidre is választ adunk.
· Hiszünk abban és annak szellemében működünk, miszerint „Nálunk minden fodrász otthon van!”, ezen atmoszféra megteremtéséért mindent megteszünk.
· Hűségedet díjazzuk! Ennek részleteiről érdeklődj email-ben (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.) vagy értékesítési konzultánsodnál!
· A hozzánk ellátogató fodrászok maximális elégedettséggel távoznak, melyet alátámaszt az a tény, hogy folyamatosan visszajárnak hozzánk.
Szeretnél eljönni képzéseinkre? Képzési naptárunkat itt nézheted át: https://bit.ly/2H7qsEJ
Fotók: Bozó Tamás, Erdős Eperke